menusearch
sepehreroshan.ir

۹۰۶ نفر از هنرمندان و فعالان فرهنگی زنجان عضو صندوق اعتباری هنر هستند

۱۴۰۲/۳/۱۱ پنج شنبه
(0)
(0)
۹۰۶ نفر از هنرمندان و فعالان فرهنگی زنجان عضو صندوق اعتباری هنر هستند
۹۰۶ نفر از هنرمندان و فعالان فرهنگی زنجان عضو صندوق اعتباری هنر هستند

امرالله حسنی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به دنبال جهت‌گذاری و حمایت از هنرمندان و فعالان فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با هزار مجموعه فرهنگی و هنری در ارتباط است، اظهار کرد: ارتباط ما با این مجموعه‌ها کاملا حمایتی و انجام سیاست‌گذاری در حوزه مربوطه است.
حسنی با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی از طریق ارشاد صرفا توسط انجمن‌های فرهنگی و هنری انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه برنامه‌های فاخری توسط این مجموعه‎‌ها اجرایی می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ارتباط با اقدامات حمایتی ارشاد از هنرمندان و فعالان فرهنگی نیز گفت: این راهکار نیز از طریق صندوق بیمه هنر انجام می‌شود که در زمان حاضر ۹۰۶ نفر از هنرمندان و فعالان فرهنگی در صندوق هنر عضو هستند.
حسنی با اشاره به اینکه ۹۳۹ هنرمند و فعال فرهنگی هنر کارت دارند، افزود: همچنین در راستای این حمایت ها، ۲۷ هنرمند از کار افتاده مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند.

وی همچنین از بیمه ۶۱۴ هنرمند از طریق صندوق هنر خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۶۲ بیمه شده فعال وجود دارد و ۱۵۲ نفر نیز به بیمه معرفی شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ارتباط با بیمه تکمیلی هنرمندان و فعالان فرهنگی نیز گفت: در زمان حاضر ۴۴۴ هنرمند بیمه درمان تکمیلی و ۲۲۵ نفر نیز بیمه عمر دارند.