menusearch
sepehreroshan.ir

۱۲۵۰ میلیارد تومان برای ۲ خطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین تصویب شد

جستجو
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۲:۲۲:۴۱
۱۴۰۲/۵/۱۵ یکشنبه
(0)
(0)
۱۲۵۰ میلیارد تومان برای ۲ خطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین تصویب شد
۱۲۵۰ میلیارد تومان برای ۲ خطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین تصویب شد

سپهر روشن - مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور گفت: مبلغ یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار جدید برای تکمیل ۲ خطه کردن راه‌آهن زنجان- قزوین تصویب شد. 

 

منوچهر صفری افزود: در صورت اختصاص به موقع این مبلغ این پروژه در هفته دولت سال بعد به بهره برداری می‌رسد.

وی ظرفیت مورد استفاده راه آهن زنجان را روزانه هزار و 300 مسافر اعلام کرد و گفت: روزانه ۲ قطار با ظرفیت ۷۶۰ نفر در مسیر زنجان به مشهد در حال خدمات دهی به مردم زنجان است.

این مسوول ادامه داد: پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان – قزوین در زمان حاضر در چهار قطعه در دست اجرا و تکمیل بوده و یکی از مشکلات اساسی پروژه وجود معضلات اجتماعی محدوده تاکستان به میزان ۱۱ کیلومتر است.

احداث خط دوم راه‌آهن زنجان - قزوین در سال ۸۳ به تصویب رسید و سال های زیادی از آغاز این پروژه گذشت تا اینکه با اقدامات انجام گرفته در دولت سیزدهم این طرح به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی رسید.

این طرح، پیش از این به دلیل تامین نشدن منابع مالی متوقف مانده بود تا اینکه در دهمین سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به استان زنجان در ۲۷ آبان ۱۴۰۰، با مصوبات صورت گرفته، امیدها برای رفع موانع این طرح و تکمیل آن زنده شد.

در این سفر مقرر شد مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان به منظور تکمیل خط دوم راه آهن زنجان - قزوین اختصاص یابد که باید ۵۰۰ میلیارد تومان آن از منابع سازمان برنامه و بودجه، ۱۵۰ میلیارد تومان از طریق فروش اموال راه آهن و ۱۵۰ میلیارد تومان از محل فروش اموال و مازاد مالیاتی استان در سال های ۱۴۰۰-۱۴۰۲ تامین شود.

با تکمیل این پروژه مهم کشوری، افزایش ظرفیت حمل بار و مسافر، بهبود سرعت قطارها، تسهیل انتقال محصولات کشاورزی و معدنی و ایجاد رونق صادراتی در گذرگاه غرب به شرق کشور و حوزه صادراتی استان زنجان به بار می‌آید.

راه آهن منطقه شمالغرب کشور مسافران مسیرهای تاکستان، ابهر، خرمدره، زنجان و میانه و بستان آباد را پوشش می‌دهد.

هدر سایت
آخرین اخبار