menusearch
sepehreroshan.ir

کشفیات جرایم اقتصادی در زنجان ۷۴ درصد افزایش یافت

۱۴۰۳/۷/۳۰ دوشنبه
(0)
(0)
کشفیات جرایم اقتصادی در زنجان ۷۴ درصد افزایش یافت
کشفیات جرایم اقتصادی در زنجان ۷۴ درصد افزایش یافت

سپهر روشن - رییس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان گفت: میزان کشفیات مربوط به جرایم اقتصادی در این استان طی ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه گذشته ۷۴ درصد افزایش یافت.

 

سرهنگ حسین بدری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران فزود: طرح های پلیس برای مبارزه با قاچاق کالا، مقابله با احتکار کالاهای اساسی و نظارت بر قاچاق در سطح عرضه با همکاری سازمان های جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و تعزیرات حکومتی به صورت مستمر اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه برخورد با خودروهای شوتی از اولویت های پلیس امنیت اقتصادی استان است،اظهار داشت: با افزایش قیمت سوخت در کشورهای همسایه،‌ پدیده قاچاق سوخت را شاهد هستیم که پیشگیری از آن با جدیت و شدت پیگیری می‌شود.

بدری با اشاره به اجرای طرح مبارزه با قاچاق گندم، تصریح کرد: با اقدامات انجام شده امسال از خروج بیش از ۲ هزار تن گندم از استان جلوگیری و گندم های توقیفی به سیلوهای استان تحویل شد.

وی با بیان اینکه طی سه سال متوالی کشفیات کالای قاچاق در این استان به طور چشمگیری افزایش می‌یابد، ادامه داد: نیمه نخست امسال نیز کشفیات مربوط به قاچاق کالا در این استان ۱۲۹ درصد نسبت به ۶ ماهه سال قبل افزایش داشت.

بدری گفت: در جرایم سازمان یافته که یکی دیگر از اولویت های پلیس زنجان است ۳۰۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش کشف داشتیم و یکی از پرونده های شاخص در این زمینه انهدام باند قاچاق سازمان یافته خودروهای لوکس بود.

رییس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان با اشاره به رونمایی از ستاد خبری پلیس، گفت: بر این اساس سامانه ۰۹۶۳۰۰ برای گزارش تخلف های اقتصادی از سوی عموم مردم معرفی شده است.