menusearch
sepehreroshan.ir

۵۴۶۹ گواهی ایمنی و کیفیت آسانسور در زنجان صادر شد

جستجو
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۸:۱۲:۵۴
۱۴۰۲/۳/۸ دوشنبه
(0)
(0)
۵۴۶۹ گواهی ایمنی و کیفیت آسانسور در زنجان صادر شد
۵۴۶۹ گواهی ایمنی و کیفیت آسانسور در زنجان صادر شد

صابر کاظمی افزود: آسانسورهای برقی به منظور جلوگیری از خطرات جانی برای مردم، در سال ۱۳۸۳ با هدف افزایش ایمنی در ساخت و نصب، مشمول مقررات استاندارد اجباری قرار گرفت.

وی اضافه کرد: سازمان ملی استاندارد ایران برای صدور گواهی استاندارد آسانسور چارچوب و دستورالعمل هایی را تدوین کرده است که سه عامل و محور اصلی شرکت بازرسی فنی، متقاضی یا مالک ساختمان و نصاب آسانسور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گفته این مسوول، در زمان حاضر چهار شرکت بازرسی آسانسور مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران در استان فعالیت دارد.

کاظمی با تاکید بر اینکه اخذ تاییدیه ایمنی و کیفیت برای تمامی آسانسورهای کششی، هیدرولیکی و پله برقی ها در کشور اجباری است، افزود: همه آسانسورها باید بعد از اتمام نصب و قبل از بهره برداری مورد بازرسی استاندارد قرار گیرند.

وی اظهار داشت: آسانسورها در صورت تایید توسط بازرسان استاندارد، گواهی تاییدیه ایمنی استاندارد را دریافت می‌کنند که اعتبار آن به مدت یکسال است.

این مسوول گفت: مدت زمان صدور این تاییدیه برای تمامی آسانسورهای منصوبه پس از اتمام بازرسی و تکمیل مدارک، پنج روز کاری است که این زمان برای پروژه های مسکن برکت به ۷۲ ساعت تقلیل یافت.

سرپرست استاندارد استان زنجان خاطرنشان کرد: در داخل کابین آسانسور یک کد ۱۰ رقمی نصب شده که شناسه ملی آسانسور است و همشهریان می‌توانند با ارسال این کد به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ از وضعیت تائیدیه ایمنی آسانسور اطمینان حاصل کنند.

وی اضافه کرد: در صورت وجود نداشتن شناسه آسانسور، مسوولیت بروز هرگونه حادثه ناشی از تمدید نکردن اعتبار گواهی ایمنی و کیفیت بر عهده مالک یا مالکان ساختمان است.

هدر سایت
آخرین اخبار